Klachten / geschillen en Incidenten (Wkkgz)
Patiënt Klachten
Wij hechten veel waarde aan uw tevredenheid en juist daarom hopen wij dat u uw eventuele klachten aan ons kenbaar wilt maken. Fysiotherapie Medi-mere heeft een uitgebreide klachtenprocedure om uw klachten adequaat en serieus te kunnen behandelen conform de wet Wkkgz (wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg). Om een eventuele klacht kenbaar te maken bestaan er verschillende mogelijkheden:
- Patiënten kunnen zich rechtstreeks tot de fysiotherapeut wenden. (bij voorkeur per email).
- Patiënten kunnen zich rechtstreeks tot de praktijkhouders wenden.
Indien dit niet tot een bevredigend resultaat leidt kan er een klacht ingediend worden bij de beroepsvereniging voor fysiotherapeuten; het Keurmerk Fysiotherapie.
- Patienten kunnen een klachtenformulier invullen bij: www.keurmerkfysiotherapie.nl/patient/klachtenregeling.
- Patiënten hebben (gratis) toegang tot een onafhankelijke klachten functionaris van het keurmerk.
Blijft er een geschil bestaan, dan kunt u de klacht voorleggen aan de geschillen commissie van het Keurmerk Fysiotherapie. Dit is niet gratis.
Fysiotherapie Medi-Mere zal te allen tijde proberen (samen met de patiënt) een passende oplossing of verbetering te realiseren. Uiteraard zullen wij vertrouwelijk met de door u aangereikte informatie omgaan.